counting days....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Da "Atm0SphEre"

MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com

Tuesday, September 7, 2010

..HaRapAn RamADhaN..

alhamdulillah kita bertemu lagi dalam post kali ini.. hehe.. if before this, aku susah gila nak tulis kat blog ni sebab selalu xde ayat nak menaip.. tapi ade jek citer nak citer.. huhu tu rrr, aku ni manusia yang lebih menarik bercerita melalui percakapan...tapi melalui penulisan, mak aih...bace jek rr ape mende pon yang tulis kat blog ini.. tapi, tu rr, hasrat di hati, teringin sangat nak mengurangkan percakapan seharian.. kerana setiap perkataan yang kita sebutkan mungkin akan membawa kepada dosa yang tidak tertanggung. mana xnya, lidah lagi tajam daripada pedang. kerana mulut jugalah, badan binasa.. eh ceyh, bermadah di pagi hari pula.. kekeke....

"Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna agar dapat kulalui dengan sempurna"

nak distorykan x terstory lagi.. hurm, RAMADHAN. apa yang selalu kita bayangkan pada perkataan ini?
LaPAaaRrrr~
HaUus....
BuLan YanG MenYekSakAN..huhuhu
ish ish ish....inilah yang selalu menjadi tanggapan kepada ramai orang yang tidak sedar akan nikmatnya ramadhan! kerana ramadhan ini adalah bulan yang penuh dengan keberkatan dan rahmat yang x putus2 Allah turunkan untuk hamba2Nya..heeh..tapi saya nak minta maaflah kepada sume, saya x dapat nak huraikan nikmat ramadhan ini secara terpeinci, kita tgk ae vid kat bawah ni...hehehe... oleh itu, marilah rakan2, kita sama-sama mencari keredhaan Allah di bulan ramadhan ini...

"Selangkah demi selangkah setahun sudah pun berlalu masa yang pantas berlalu hingga tak terasa ku berada di bulan Ramadhan semula"


"Puasa satu amalan sebagaimana yang diperintahNya moga dapat ku lenturkan nafsu yang selalu membelenggu diri tiada henti-henti"

hurm, dalam bulan ramadhan ini, sesungguhnya diriku telah menerima pelbagai dugaan daripada Allah swt. hanya Allah sahaja tahu. tapi, dugaan ku xde rr sehebat saudaraku yang sedang menderita di Gaza. "Ya Allah, ku memohon kepadaMu agar saudara2ku di Palestin dapat menempuh segala rintangan dan cabaran dalam memperjuangkan syiar Islam ya Allah.. Bukakanlah hati2 kami agar kami sama2 berjihad ke jalanMu Ya Allah...." 
 teringat pulak lagu maher zain, klik rr klu nak dengar... 
palestine will be free

"Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja Tuhan pimpinlah daku yang lemah mengharungi segalanya dengan sabar.."

bila nak dipikirkan balikkan.. aku gembira menyambut bulan Ramadhan ni.. korg pun gembira x??? hehe bila nak dipikirkan balik, bulan ni, aku x makan banyak pon..(agaknye rr kot).. ade org kata aku dah kurus..(huh???..layan~).. pastu rasa besh sangat sebab makan ramai2 dalam dulang! hehehe... haritu tym iftaar qubra UTM, aku ade join... sonox sgt dapat makan sedulang ngn member.. tra, fyfa, ferra n mad... kami berlima kongsi dulang... hehe keeenyaang saangat2... Alhamdulillah... lepas tuh.... buka pose yang len plak makan ngan ati, ila,ain, aini and ola... kecoh betol makan ngn ola.. hehe tapi sonox! huhu...nak makan dalam dulang agi....T___________T.. haah eh korg, ape beza dulang n talam ae??? konpius rrr!!

"Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan Ku merayu pada Tuhan diterima amalan"

okayh, kembali kepada tajuk kita ..HaRapAn RamADhaN.. dalam bulan ini sememangnya aku telahpun memasang niat dan strategi untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah... antaranya, khatam Al-Quran, mencari lailatul qadar..,xnak missed tarawikh..nak jemaah kat MSI..(sonox!), kurangkan ke bazaar... deactivate fesbuk..x nak missed sahur, nak banyakkan berzikir, solat dhuha...join ceramah.. kurangkan bercakap, qiamullail dan macam2 lagi.. Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan... paham2 jek rr maksudnye...

"Selangkah demi selangkah dengan rahmatMu oh Tuhanku ku tempuh jua...."

daripada yang aku telah lalui... adakah benar2 ramadhan kali ini adalah ramadhan yang terbaik untukku? adakah aku benar2 memanfaatkan segala nikmat yang terbentang luas dalam bulan ramadhan ini? adakah inilah diriku yang sebenar?? adakah aku lain daripada bulan2 sebelum ini? adakah aku sanggup untuk menempuh segala cabaran selepas bulan ramadhan ini berlalu? adakah aku akan merindui bulan ramadhan ini? adakah aku akan berubah selepas ini atau aku masih adalah aku yang dulu? mampukah aku menepis segala bisikan syaitan dan desakan nafsu?? 

Ya muqollibul qulub tsabbit qolbi 'ala dinika wa thoa'tiq
"Wahai Tuhan yang membolak balik hati..tetapkanlah hatiku di atas agamaMu dan ketaatan"



2 comments:

aThIrAh said...

beza talam n dulang de la...
ejaan n sebutn dye la..kekeke

BeE~BiE said...

yekew tra?? o0o0o0.. bru taw...