counting days....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Da "Atm0SphEre"

MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com

Tuesday, June 29, 2010

sakit2 dahulu... sihat2 kemudian.. hahahaha

hahahha.. hari ni nak cter plak pasal life kat hospital... seronok sebenarnya jikalau dapat mengkaji dan memahami perihal manusia yang bertandang ke hospital.... lagi2 klu ade yang masuk ke dalam wad.. dulu masa aku kecil2, teringin sangat untuk tinggal di wad.. rase macam mendapat perhatian yang baik sangat daripada pihak keluarga mahupun pihak hospital. mane xnya, klu tengok kat tv, hahahha setiap visitor yang datang melawat, mesti bawak flowers, makanan yang sodap2, hadiah yang best2!! dan yang paling terharunya, ade yang sanggup buat origami bentuk burung banyak2 sebagai tanda 'semoga cepat sembuh!~' hehehhe....
MyEm0.Com

tetapi hakikatnya, setelah aku masuk ke hospital.. ya Allah, penderitaan menahan sakit dan mendengar debaran hati nak pergi menjalankan pembedahan tuh... sangat sangat sangat rr memeritkan.. walaupun pada waktu itu aku masih lagi blum sedar tentang hakikat dunia..aku tau, ibuku mesti sedih melihat ku.. setiap hari disamping ku... bila mengenang kembali, besarnya kasih ibuku terhadap diriku!! walaubagaimanapun, aku menggunakan kecomelan ku untuk menceriakan wajah ibuku pada ketika itu...hehehehehe~ tapi mmg btul rr seperti yang digambarkan didalam tv.. aku dapat flowers, makanan sodap2 (almaklum rr... mknn hospital x menyelerakan...) dan hadiah gak~ ntah mane ntah sume2 tu pegi... hahahhahaha....
MyEm0.Com

sekarang, apabila aku kembali semula ke hospital melihat suasana, aku mula tersenyum panjang. baru aku memahami sedikit demi sedikit perangai pesakit kat hospital ni.. hahha.. macam2 yang jadi... ade pesakit yang senang majok, cepat marah, buat2 sakit lagi.... gara2 apa yang die nak, x dapat.. ye rr.. orang yang sakit nie kan banyak pantang.. klu di suruh jangan, hurm, alamatnya muka kte dilumur dengan air liur saja rrr....lagi2 klu bab makan... hurm, klu yang lepas bedah...x leh nak makan benda2 oily.. kne rr yang steamed or baked punya... but u noe, malaysian taste... sume nak fried punya.... haha, teringat masa kecik2.. ibu suoh makan pati ikan haruan.. mak aih... x ske rr bau die... huhuuhuuhuhu
MyEm0.Com

tapi ade gak yang vice versa daripada kenytaan di atas.. patient nie lebih kepada persaan menyayangi, rindu, manja dan memahami keadaan yang sedang dilalui dirinya  dan juga mereka yang menjaganya.. klu xde orang jaga die, mula rrr rasa sedih dan pilu... terkenang kesah dholu-dholu.. klu ade org jaga die plak, rse serba salah... x mahu menyusahkan org tuh.... etcc.. rrr... hahaha... tapi, ade satu pasangan emas nie.. comel jek aku tgk... si suami memimpin isterinya along the way to the lif. knp x bwk wheelchair jek.... hahaha nak romantik2 lah tuh... hahahhaha.... cinta hingga ke hujung nyawa rr katakan....
MyEm0.Com

ok rr... klu nak describe satu2 personaliti pesakit2 nie... aku kene rr wat research psikologi nanti.. hahhahaha

No comments: